dimarts, 10 de febrer del 2015

Ara va de webs i blogs...


M’ha semblat del tot imprescindible aquest exercici de recollir les pàgines web i blogs que a mi em semblaven interessants o útils. El fet és que, encara que no n’era conscient fins ara, molts dels recursos, eines, idees, reflexions que havia utilitzat durant aquest curs les havia sostret moltes vegades d’aquests tipus d’enllaços. Ara “només” he hagut de fer la feina de recopilar-los de nou, ja que el fet de ser tan desordenada com jo implica que els tens molt dispersos.... la providència em conservi la memòria, que encara em funciona, perquè sinó, no sabria on trobar-ho.
Doncs bé, aquesta feina de recopilació m’ha suposat una bona oportunitat per organitzar-me, perquè ara només he d’anar als enllaços directament des del meu blog, en comptes d’anar voltant per la gran xarxa de carpetes, notes, words, agendes.... del meu ordinador. 
He construït la meva caixa de ferramentes.
Una foto publicada por @cramisroig el


En la meva tria he intentat reflexionar sobre si aquests enllaços eren útils pel que jo necessitava: reflexions de personatges que segueixo en twitter del món educatiu i que crec que tenen aportacions valuoses; blogs i webs amb recursos que m’han agradat per la seva innovació o per la utilització de diferents metodologies, pàgines amb professors col·laboradors, que enriqueixen les experiències de l’aprenentatge en xarxa, webs institucionals i informatives, per poder estar actualitzada sobre temes més burocràtics o legals... Aquestes han sigut, en resum, les meves raons per triar els enllaços que es poden consultar al marge d’aquest blog, encara que podria donar raons més específiques per a cada una d’elles.

A través d’aquesta xarxa, he pogut imaginar la gran repercussió de qualsevol dels comentaris, eines o metodologies emprades, ja que un blog en duu a un altre i aquest a 10 més i aquests a la vegada, et redireccionen cap a links i webs interessants.... vaja, que com ja dèiem a l’entrada de data 23/10/2014 i en paraules de M.Ángel Santos, “el docent té la capacitat de compartir generosament els seus coneixements” i això fa que les noves tecnologies ens donin l’oportunitat de treballar cooperativament. D’aquesta manera es crea, comparteix i matissa el coneixement, donant-li valor.
 www.flickr.com (Creative Commons)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada